13/10-10

Ska man göra ett tappert försök i att fortsätta blogga? Ja.
Hur kommer det gå? Det har jag ingen aning om.

Som sagt, jag ska försöka börja blogga lite igen. Men hur det kommer gå, det är en annan sak. Har ingen aning om hur ofta jag kommer skriva, hur mycket jag kommer skriva osv. Men det märks väl!

Vad har hänt under den tiden jag inte bloggat då?
Jo, det har hänt en hel del. Både glädjande och sorgsna saker.

Bland annat har min käre bror och hans flickvän gift sig. Det måste vara en av de vackraste stunderna i mitt liv. Att få stå där uppe på varvsberget och se sin storebror gifta sig. Det var underbart! Minnen jag kommer bära med mig resten av livet!

Jag har dessutom blivit faster till världens goaste grabb. Ett sötare barn tror jag inte existerar. Han är så sjukt gullig. 3 september 2010 kom Oscar Gustafsson till världen!

Tyvärr har mormor lämnat jorden och gått över till morfars sida. Det var och förblir tungt att tänka på att jag inte kommer få vara i hennes närhet igen. Inte här på jorden varje fall..
Mormor var vass, hon sade som hon tyckte, till vem som helst och om vad som helst. Men jag älskade henne. Jag skäms så otroligt nu i efterhand att jag inte hälsade på henne mer. Jag tillät att hon satt där i sin lägenhet, ensam. Det enda "sociala" sällskap hon fick på dagarna var hemtjänsten.
Det som hänt är inget man kan göra något åt. Jag försöker så gott jag kan i att se de positiva sakerna i detta. Bland annat så fick hon återigen träffa morfar. Hon slipper nu vara ensam. Morfar finns vid hennes sida, dygnet runt.
Iris Gustafsson, jag älskar dig! Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Jag kommer aldrig glömma dig och våra stunder tillsammans.



Det var väl de tre största sakerna som hänt under min "bloggfria" tid.

Vad har hänt idag och vad ska hända de närmaste dagarna?
Jo, idag har jag inte gjort mycket alls. Har legat i sängen till ca 15.30. Men jag var ju faktiskt lite duktig under min "sängvistelse", jag pluggade till en läxa och ett prov vi har på måndag. Känns riktigt skönt att börja med sånt i god tid.

Imorgon blir det att åka till Kubbe och ha praktik hos läraren. Just nu känns det inte alls lockande.. Min nacke värker ovanligt mycket ikväll.. Har nyss smort in den med tigerbalsam, så förhoppningsvis är man fit for fight imorgon!

Om Alex blivit frisk till på fredag så åker vi förhoppningsvis till Moliden och firar Krille som fyllt år. Grattis i efterskott grabben! Just nu har jag starka känslor av att den kvällen kommer bli sjukt rolig. Det är bara hoppas på att det blir så. Det återstår att se vad kvällen har att erbjuda :) 


Nu ska jag försöka sova. Som tur är får jag "sovmorgon" imorgon. Väckaren ringer 07.00.

God natt folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0