6/1-10

tja!

Jippi... Vi har äntligen fått temperaturer över -20 grader igen... Typiskt!

Vad har jag gjort idag då? Inget alls mer än att varit hos hästisen <3
Det var så in i helvete kallt där, temperaturen låg på -24.5 men jag och Anna-Sara trotsade kylan ändå. Man kan ju inte säga att man är bortskämd med varken uppvärmt stall eller ridhus.
Vi tog bara en skritt tur runt byn med honom idag, mest bara för att han ska få röra på sig lite varje fall.
Är så glad att han slutat med sina dumheter! :) *peppar peppar*
Han har tidigare hållit på och dummat sig när man skulle gå från gården, backade, reste sig, dock bara lite, och var allmänt jobbig. Men det verkar ha släppt.
Känns så bra att han verkar ha blivit piggare nu än tidigare, han har en helt annan framåtbjudning nu när man rider än om man jämför hur han var på förra stället.

Hunden min har dessvärre verkat släppt allt som har med uppfostran utomhus att göra.. Men det kan jag bara skylla på en person, mig själv. Det är jag som inte har samma motivation till att vara ute med honom nu när det är så kallt.
Fast han har ingen vilja att vara ute och träna nu när det är så kallt heller. Så vi får försöka göra så gott vi kan nu under den kallaste perioden, och sedan ta tag i träningen ordentligt när det blivit varmare ute.

Nu är det bara börja ladda batterierna för mera skola. Känns riktigt jobbigt att behöva sitta där och försöka tänka klart, men det ska samtidigt bli riktigt kul att träffa alla igen!
Det är väl bara bita i det sura äpplet och jobba sig igenom det, trots att man hellst bara vill skita i allt.

Kommer förhoppningsvis ett nytt inlägg imorgon! Hoj!



Älskar min Alexander<33
24 oktober 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0